Gå til hovedindhold

Unge Forskere i undervisningen

Talentudvikling og klasseundervisning i samme koncept

Unge Forskeres omdrejningspunkt er den challange- og problembaserede læring og det undersøgende projektarbejde. Dertil kommer et motiverende konkurrenceelement, som giver eleverne et mål uden for skolen.

Nogle elever vil tænde på det handlingsrelaterede og virkelighedsnære i at løse en challange, mens andre elever nyder fordybelsen i et undersøgelsesbaseret setup. Til gengæld vil alle dine elever være vilde med at få medindflydelse på deres egen læring!

Jeg bruger Unge Forskere til at give eleverne lov til at gå rigtig i dybden med stoffet og tage ejerskab, hvor de har ansvaret for at komme i mål med projektet. De lærer nogle ting, som de ikke kan få gennem den almindelige undervisning.

Talentvejleder Mårten Flø Jørgensen, Bagsværd Kostskole og Gymnasium

De talentfulde elever har særlig glæde af et Unge Forskere forløb, fordi medindflydelsen og det grænseløse projektarbejde virker motiverende på de elever, som savner udfordringer i dagligdagen. Da Unge Forskere er en konkurrence, får de elever, som kan og vil mere med science, en mulighed for at vise, hvad de kan.